9 veckor

Igår, nio veckor efter valparnas födsel, lämnade jag då bort de sista valparna. Min förstfödda lilla speciella hjärtevän, Söta (Susu) har åkt till Finland och min sista bonusvalp Felix (Knut) är på plats i Linköping. Det var tufft att lämna Susu i Stockholm, jag var ju för nåbgra veckor sedan nästan helt bestämd på att behålla henne själv men nu känns det bra, hon får det toppen med sin Grand Danois-kompis!

Felix kände sig omedelbart hemma hos Nikita och Fredrik med djur! Det var roligt att se honom, orädd och social men mycket försynt. Fina kille, ska bli så roligt att följa honom, på lite extra nära håll eftersom jag har kvar avelsrätten vilket känns spännande inför framtiden.

Alla rapporter från mina härliga köpare avslöjar massor med kärlek och lika nöjda valpar som ägare. Jag njuter av att höra om era liv med Tesslingarna och önskar er all lycka till!

För min och Tesslas del ska nu livet återgå till det normala efter tuffa månader med flytt och valpar. Vi börjar med två veckors semester! Sen ska vi gå kurs i höst och ställa ut en del och fundera på om det blir en ytterligare kull och vem som i så fall ska bli pappa till den. Jag håller även ögonen på planerade valpkullar då jag har tänkt skaffa mig en liten tik till inom de närmsta åren.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0