Delade känslor.

Jag tänkte försöka beskriva de väldigt blandade känslor som finns, 2 veckor innan valparna ska flytta ifrån oss:

* Glädje - Jag fylls av enorm glädje varje gång någon valpköpare hör av sig, det är så otroligt roligt att tänka sig att mina små tesslingar ska skänka så mycket glädje till så många människor i så många år framåt. Det är häftigt att tänka att mina små valpar ska ge er lika mycket som Tessla har givit och fortfarande ger till mig. Jag är så tacksam över att alla ni fem som tingat valpar känns SÅ RÄTT och jag tvekar inte en sekund att just NI kommer att ta mycket väl hand om dem.

* Sorg - det är såklart sorgligt och tråkigt att dessa små underbara varelser ska flytta ifrån mig. Egoistisk som jag är tycker jag ju att de är mina och det är en främmande tanke att de snart tillhör någon annan.

* Förväntan - jag är så nyfiken på vad de ska bli av dessa krabater. Kommer de att bli framgångsrika i utställningsringen eller på tävlingsbanan? Kommer de att hålla sig friska? Kommer de att bli lika trevliga och sunda som sina föräldrar och som jag har avlat för att de ska bli?

* Lättnad - sist men inte minst går det inte att komma ifrån att det är lite skönt också. Just nu går alla mina tankar, krafter, pengar, sekunder och energidepåer till valparna. Det ska bli skönt att få vardag igen, en vardag som jag knappt hann få rutin på innan de föddes eftersom jag så nyligen flyttat,köpt häst och tagit examen. Men tomt kommer det bli!


Kommentarer
Åsa o Zorro

Dina känslor är helt underbara, det vissar vilken fin djurvän du är och människa. Vi har tur att vi får ta hand om en av dina tesslingar. MVH. Åsa

2012-08-13 @ 17:46:58
Anneli

Hej, dina känslor är just de samma, som jag har varje gång när valparna växer och flyttar bort... Men det är jätte intressant att följa deras liv efteråt och att träffa dem och deras familjer. Hälsingar från Finland.

2012-08-14 @ 09:12:17
URL: http://www.simpuran.net


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0