Det rullar på!

Full fart från dag till kväll! Tesslingarna är nu jätteduktiga på att äta, slukar allt jag ställer in! De har nu ganska tydliga rutiner, sover ett par timmar, leker någon halvtimme, äter lite och sover sen igen. Och så rullar det på! På nätterna är de jätteduktiga och jag ger mjölkersättning innan jag går och lägger mig och sen klarar de sig fint tills tidig morgon när de får torrfoder. De blir helt vilda när man kommer ner, oavsett tid på dygnet, ylar och hoppar och vill så gärna mysa och leka och sitta i knät. De är så roliga! Igår var de lite trötta och eftersom det var dåligt väder så var de inte ute någonting, vilket nog passade ganska bra. Kan vara skönt med en mellandag ibland.

De är otroligt coola och blir aldrig rädda för nya saker eller ljud som de utsätts för utan vill bara nyfiket undersöka allt som kommer i deras väg. Vi tar ofta ut dem en och en eller två och två och låter dem vara med lite mer i resten av huset vilket alltid verkar uppskattat. tessla, som verkligen har blivit pigg och fräsch och "sig själv" igen blir jätteglad och vill leka med dem, men är ibland lite för hårdhänt. Det blir nog bättre när de växer på sig ännu lite till! Hugo, som är störst i kullen vägde i förrgår 1919 gram och Oliver som är minst 1318 gram, resten ligger där emellan. Jag hade egentligen slutat väga dem då de gick upp så fint och det börjar bli bökigt att få till, men när de inte längre fick dia ville jag kolla dem ett tag till. Nu tänkte jag väga dem idag och om de fortfarande går upp lika fint så slutar jag. De har planat ut lite i viktuppgång, vilket mest troligt beror på att dem är så otroligt aktiva nu, för de äter bra och går fortfarande upp stadigt.

Olover och Felix är de två valpar som ännu inte hittat sina framtida kompisar och hem. Cissi och Fredrik var här igår och fotade dem, så här ser de ut nu, mina fina killar:


Oliver Otrolig


Söta Oliver!


Festliga Felix - kommer bli pappa upp i dagen!


Söta Felix!


Bjuder på en bonusbild på valparnas vackra mamma!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0