En måndad idag!

Valparna är en månad, äter skapligt, leker massor och är hur gosiga som helst. De springer, hoppar, bråkar, brottas, morrar och gnäller. De är såklart fortfarande helt underbara!

Mamma tessla har idag varit på återbesök hos veterinären. Allt var bra och hon ska äta upp sin antibiotikakur så blir det nog inga problem sedan. Hon är såklart ledsen för att inte få vara med sina valpar men ju mindre hon är med dem, desto fortare sinar mjölken och desto fortare kan de umgås obegränsat igen. Hon är hos dem ett par gånger om dagen nu men har då inte riktigt ro att leka med dem eftersom de bara vill äta av henne.

Bilder på dessa ljuvliga små djur, en månad gamla:


Ljuvliga Söta vilar mellan bus-passen! Hon är verkligen ljuvlig.


Söta ute på gräsmattan, det finns så mycket att undersöka.


Fabulösa Fina fångas stående på bild, det händer inte ofta!


Fina ute på gräsmattan, mitt i en helomvändning när hon får syn på något roligt att jaga efter. Det är nu klart att Fina ska flytta till Åsa i Lilla Edet, är så glad att jag hittat bra köpare till alla mina fina tikvalpar.


Oliver Otrolig sträcker ut sig i gräset.


Sötaste Oliver!


Härliga Hugo i färd med sin favoritsysselsättning, bita i tår! Det är vad han gör mest hela dagarna nu. Eller öron, eller hakor, eller syskonens ben/svansar...


Stiliga Hugo!


Underbara Rara!


Hur söt får man vara? Min prinsessa!


Stiliga Felix - han är verkligen fin!


Felix är fortfarande kullens lugnaste, men när han väl leker så gör han det med besked, tufft och bestämt. Han har snart växt ikapp brorsan Hugo storleksmässigt...

För övrigt kan jag meddela att valparnas registreringsbevis nu kommit från SKK, ska hämta ut dem i morgon. Spännande...! Nu väntar kvällspromenad med mamam hund och matning av valpar. God natt!


Kommentarer
Anonym

ååå jag blev helt kär i dom små!

2012-08-04 @ 10:44:36
alexandra

ohh så söta!

2012-08-04 @ 12:38:41
URL: http://alexandragaspar.blogg.se/
Ulrika Weiman

Det är dansk/svenska gårdshundar.

2012-08-04 @ 12:45:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0