Fredag, 6 veckor och 5 dagar gamla

Hej hallå bloggen!

Sitter ute med mina små vilddjur. De är så stora nu, men ändå så små. Ylar, skäller och gnäller när de vill ha uppmärksamhet, vill att det ska hända något hela tiden...! Igår och idag har jag klippt klorna, jag brukar dela och ta framtassarna en dag och baktassarna nästa då de inte orkar så länge (och inte jag heller... det blir ju rätt många klor!) och de var duktiga tycker jag. Jag tror de har mer emot att bli fasthållna än själva klippandet. Det är nog det som jag kommer sakna minst med att ha valpar, det är alla dessa klor som ska klippas ;-)

Nu har jag suttit och sökt fyrverkeri-klipp på youtube och spelat upp för att de ska få höra lite skottljud. Ingen bryr sig över huvud taget :-) Duktiga små tesslingar! Den enda gången de reagerade var när jag tog upp ett klipp med hög musik, då stannade de allihop upp och tittade storögt några sekunder, innan de sen lekte vidare. Jag har tydligen spelat för lite musik dessa veckor ;-)

En vecka kvar till besiktning nu och sen är de små liven redo för sina nya hem. Svårt att förstå! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0