Mer lista och koppelträning

Slutet på listan försvann visst, men den innehöll sådant som ni säkert redan räknat ut själva ;-)

* Sovplats/korg/bur
* Leksaker

GRATTIS FINA TESSLINGAR PÅ 7-VECKOSDAGEN!!!

Halsband har de haft på sig ganska mycket nu och tycker det är jättekul, man kan ju dra runt på kompisarna då!Idag var det så dags för valparna att gå i koppel första gången! Det gick som man kan förvänta sig, de tyckte det var jättekonstigt och kastade sig åt alla möjliga håll, men när de gått nån decimeter åt valfritt håll utan att streta fick de vackert komma tillbaka till sina vänner och nu sover de väldigt gott så den pyttelilla träningen var visst jobbig. Jag kommer inte att gå i koppel med dem jättemånga gånger utan lämnar den träningen åt alla blivande mattar och hussar men vill att de ska ha prövat på det i alla fall.

Häromdagen fick de pröva att smaka på icke-blötlagda matkulor och det gick jättebra och alla tuggade duktigt. Jag ger dem fortfarande alla huvudmål blötlagda men jag tycker det är viktigt att de får tugga ordentligt också, och det är ju dessutom bra för tänderna.

Det var allt för idag - nu ska de små liven få lunch.  


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0