1 vecka :-)

Tänk att mina små Tesslingar redan är en vecka gamla, nu har vi haft dem en åttondel av tiden! Det går väldigt fort! Valparna mår verkligen hur bra som helst, de växer massor (Fyran har gått upp 70 gram sedan igår!). Tessla mår också bra, är lugn och harmonisk och pysslar så fint med sina valpar. Dock är hon för smal tycker jag och med tanke på hur alla dessa små bebisar äter så hinner jag inte mata henne i samma tempo som hon behöver och hennes aptit är inte den bästa heller. Jag har därför varit och köpt valpmjölk idag så att jag kan stödmata valparna om det skulle behövas, känns skönt att ha det hemma, man vet ju aldrig vad som händer. Köpte även mjuk mat för digivande tikar och valpar (Starter Mousse från Royal Canin, eftersom det är det torrfoder hon äter) för att se om det kan intressera henne.

I helgen har familjen Tessla för första gången fått träffa människor utanför familjen, även om det ändå är sådana hon känner väldigt väl sedan innan. Det gick jättebra och hon vaktar sina bebisar men verkar ändå "stolt" över att visa upp dem. Hon är ifrån valparna längre och längre stunder vilket känns bra, för jag tror hon behöver vila upp sig emellanåt.

Nu ska jag fota de små raringarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0