6 dagar gamla

Idag har jag klippt klorna på de små liven för första gången. Det var lite läskigt i början, de är ju så otroligt smått men efter ett tag fick jag in snitsen. De hade verkligen hunnit bli långa redan (och vassa!) så det går så otroligt fort. Tänk, att i morgon är de redan en vecka gamla! Jag använde en vanlig liten nagelsax och ändå var den nästan för stor...

I övrigt så växer de och frodas precis som det ska, viktkurvorna pekar stadigt uppåt och Fyran, kullens största, väger redan 500 gram. Jag läste att de brukar dubbla sin vikt på 10 dagar, här går det fortare än så! Tessla är den som lider av det och jag matar henne så mycket det bara är möjligt, med allt som kan tänkas vara av intresse. Hon får ju kalktabletter också som veterinären skrev ut i söndags och hon tycker verkligen inte om dem, så när jag kommer med mat verkar hon tro att jag har smugglat i kalk i den också, så man får verkligen övertala henne att äta.

Varje dag är det någon som gått upp lite mindre i vikt, men det brukar alltid ha jämnat ut sig nästa dag så det beror ju lite på när man väger dem också.

Trevlig helg!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0