Alla mår bra!

Alla hundar i familjen Tessling mår bra efter omständigheterna! Tessla var lite ledsen i natt eftersom jag särat på henne och valparna men lugnade sig ganska fort. Valparna verkar inte sakna sin mamma, de blir såklart glada när hon får vara hos dem (iklädd strumpbyxor och tikskydd, stackarn!) men verkar inte sakna henne när hon inte är där. De äter skapligt av mjölkersättning och valpfoder och jag ger dem vatten med spruta i munnen flera gånger om dagen då jag är så rädd för uttorkning.

Nu är det bara att hoppa satt mjölken sinar fort så de snat kan umgås obegränsat igen.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0