Namnen

Sitter med registreringsnasökan för valparna och när jag läste namn-reglerna insåg jag att jag visst läst lite för snabbt sist jag kollade... Då läste jag bara första meningen, som lyder:

"Namn på hund får inte tillsammans med inregistrerat kennelnamn bestå av mer än 35 tecken inklusive mellanslag..." 

Inga problem tänkte jag, för så långa blir de ju inte! Sen har jag jobbat ganska mycket för att få ihop välkomponerade namn och varit väldigt nöjd med namnen. Idag läste jag resten av stycket:

"Saknas kennelnamn får namnet inte bestå av mer än 14 tecken och endast ett namn tillåts. Om bindestreck används får inte samma "förnamn" användas på flera hundar"

Alla mina namn var plötsligt alldeles för långa, samt bestod ju av mer än ett namn! Jag blev först jättearg på SKK, men insåg ganska fort att jag får ju skylla mig själv som inte läste noggrannare från början. Det blir alltså ingen A-kull och inte de fina namn som jag tidigare meddelat. Dock har vi ju hinnit vänja oss vid dessa namn och valparna har växt in i sina namn så jag fick komponera om lite:

Underbara-Rara
Ljuvliga-Söta
Fabulösa-Fina
Härliga-Hugo
Festliga-Felix
Oliver-Otrolig

Jag är inte alls lika nöjd, men det är inte mycket annat att göra. Jag är ju väl medveten om att valparna kanske ändå kommer kallas något helt annat hos sina framtida ägare, och så ska det ju vara, men jag ville verkligen ha mina valda namn i pappren. Först tänkte jag byta alla valpars namn helt och hållet och spara dem tills kennelnamnet är färdigt, men det känns inte heller bra då de som sagt "blivit" sina namn redan.

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0