Valparna 2 dagar <3

Jag har jobbat idag och det var kul (min första riktiga dag som sjuksköterska efter introduktionspassen!!) men oj va jag längtade hem till dessa små godbitar som ligger i lådan och snusar!

Dom är så ljuvliga, underbara, fantastiska, härliga så det inte finns ord till det! Under kvällen ska jag försöka få ut kort på dem här en och en så att ni ser hur söta de är! Men att fota valpar är inte lätt har jag märkt, och då är de ändå inte SÅ rörliga ännu... Alla går för övrigt upp i vikt precis som förväntat och verkar må hur bra som helst.

Tessla är såklart en fantastisk mamma! Stressen efter förlossningen börjar så sakteliga lägga sig och min älskade hund kommer tillbaka mer för var stund. Jag har frågat mig själv otaliga gånger om det är värt att utsätta henne för detta men nu när jag ser henne tillsammans med sina bebisar finns det ingen tvekan, det är en så fin syn med massa kärlek!

Detta blev ett inlägg fullt med superlativ men ni förstår nog det ;-) 


Kommentarer
fanny

härligt det låter! :)

2012-07-03 @ 19:41:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0