4 veckor

Så nu har det gått 4 veckor även efter sista parningen, lite lurigt att det var så många dagar emellan första och sista, men vad gör man inte för att optimera chanserna. Fröken Tessla har i alla fall fått tillbaka aptiten nu och äter bra. Det börjar även synas på henne nu att magen växer, inte bara på grund av maten utan det är en tydlig dräktighetsmage. På vägen har hpn dock inte ökat något ännu, men det känns som en tidsfråga. Hon är otroligt kelig och ville helst bara ligga och bli kliad på magen hela dagarna.

Den här helgen är hon hos sin bästa dagmatte då jag har så mycket annat med examenssittning och tentaplugg och jag gissar att jag kommer se skillnad på magen när jag hämtar hem henne i morgon och inte har sett henne på ett par dagar. 

Bilder utlovas nästa vecka!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0