Äntligen!

Får återigen be om ursäkt över den urusla uppdateringen, som dock skylls på att jag fortfarande inte har något eget internet och dessutom en himla massa att göra med nytt jobb, ny häst, ny lägenhet och dräktig hund.

Tessla växer verkligen! Ska försöka väga henne senare idag. I helgen kände jag hur de små rackarna rörde sig där inne och idag kunde jag dessutom se det, hur häftigt som helst!

Det är bara två veckor kvar nu och idag har jag plockat fram valplådan och ska bädda i ordning den så att Tessla har den i helgen när honska vara några dagar hos mamma eftersom jag jobbar. Hon är precis lika trygg och hemmastadd där som i min lägenhet så henne gör det inget att flytta lite emellan, men valplådan ska hon få ha med sig på bägge ställena. I övrigt så är det fri tillgång på mat som gäller, och hon både äter och dricker stora mängder. Vi motionerar i den mån hon orkar, och det k'nns som fantastisk timing att ha flyttat ut på landet precis nu.

Lite bilder:











Själv tycker jag inte att hon är så tjock, för man blir ju fort hemmablind! Men nr jag tittar runt på bilderna här inser jag hur mycket hon vuxit :-) Men hon känns ändå som att hon är i väldigt fin form, hon känns inte för tjock över revbenen utan det är just bara "valpmage". Jag trod et beror på att hon var i så bra form och kondition innan dräktigheten.

Hörs snart!


Kommentarer
Fanny Gunnarsson

Vad fin hon är!

2012-06-20 @ 19:39:57
Nikita

Åh! Snuttis! Hon har verkligen blivit tjock. :)

2012-06-20 @ 20:25:37
URL: http://byrackor.blogg.se/
Nikita

Jag kom på att jag tror det blir fem valpar.. :)

2012-06-22 @ 15:13:40
URL: http://byrackor.blogg.se/
Ullis

Ja, det är många som tippat på fem stycken. Snart får vi veta :-)

2012-06-25 @ 12:23:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0