Slutspurten

I morgon har det gått 57 dagar sedan första parningen så nu går vi verkligen in i dräktighetens sista skede. Tessla är märkbart mycket tröttare, tycker att det är rätt tungt att andas och äter inte så mycket men dricker desto mer. Det börjar nog verkligen bli trångt :-) De små liven inne i magen sprattlar fortfarande lika vilt och verkar må fint, i den mån det går att avgöra utifrån. Jag har börjat tempa henne 3 ggr/dag för att upptäcka när den går ner och det verkligen är dags.

Förra veckan vägde hon 10 kg och igår var hon uppe i 10,7 vilket alltså är en viktuppgång på drygt 2 kr. Hon är i fint hull i övrigt så det är verkligen bara "dräktighetskilon". Jag har en film där man ser hur valparna sprattlar i magen på henne men jag lyckas inte få upp den har, gå in på min facebooksida om ni vill se.

Ta hand om er i regnrusket, jag tror att tessla uppskattar att det inte är så varmt, om det kan vara till tröst för någon...


Kommentarer
Cissi

Oj oj det närmar sig:) Nu håller vi tummarna för att allt går bra när det blir dags:)

2012-06-26 @ 16:43:17
Nikita

Åh herrejisses så spännande!

Jag kan inte berga mig, jag blir alldeles till mig!! :)

2012-06-27 @ 01:53:55
URL: http://byrackor.blogg.se/
Fanny Gunnarsson

Härligt, hoppas de går bra allting!

2012-06-27 @ 07:40:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0