Lägesrapport!

Ja dagarna dom rullar på här. Jag har praktik just nu så Tessla tillbringar mycket tid hos Nikita och Fredrik. Hon har det hur bra som helst där så henne går det ingen nöd på, men jag saknar henne såklart massor när jag inte träffar henne varje dag. Idag har jag i alla fall varit ledig och haft en superskön dag hemma med lite allt möjligt småfix. Flera härliga promenader har vi hunnit med också, här kommer lite mobilbilder från i morse:









Lilla fröken blir bara prickigare och prickigare för varje år som går!


Idag har jag bokat tid hos Djurdoktorn för hälsoundersökning av min lilla dam. Rasklubben rekommenderar undersökning på tikar som är äldre än 4 år om de ska förstagångsparas. Då ska jag även passa på att fråga hur de tänker kring herpesvaccination, så kanske jag ger den sprutan då också. I övrigt så fortsätter jag vänta med spänning på löp, och tolkar alla tecken som att det nog är dags, och sån har jag varit länge! Nu i dagarna började Jennys tik löpa, och hon och Tessla ses ibland så man kan ju alltid hoppas att det drar igång snart. Enligt mina tidigare beräkningar är det dags i slutet av mars så det är ju nu, men hon går ofta lite längre än 6 månader så jag får nog vackert vänta lite till. Egentligen är det ingen brådska alls, men jag är ju så förväntansfull! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0