2 veckor efter sista parningen...

... Och jag är nu ganska övertygad om att fröken faktiskt är dräktig! Hon har förändrats en del i sin kropp och jag börjar nu våga tro på att det gömmer sig något där inne. Om ungefär en vecka bör det börja bli allt tydligare. Vi har tillbringat ett par dagar ute hos faster med familj i Fläkterbo och det har Tessla verkligen mått bra av. Två ridturer har hon sprungit med på, med samma energi som vanligt, helt överlycklig över att få springa i kapp med hästarna och strosa omkring i vägkanten. Det lär inte bli många fler ridturer på länge för hennes del, så det var kul att hon fick chansen till dessa två. Dessutom är jag en ganska tråkig matte i nu i slutspurten på terminen, så det gjorde henne verkligen gott att komma ut och springa ordentligt.

Idag får jag bjuda på två mindre lyckade bilder, fröken hade inte alls någon lust att ställa upp sig framför kameran :-)









 


Kommentarer
cissi

Kul! Vi håller tummarna:)

2012-05-19 @ 20:52:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0