4 veckor sedan första parningen

Plötsligt går tiden fort, så fort! 4 veckor redan? Lilla fröken dräktig har varit rejält dämpad några dagar, hennes illamående kom precis samtidigt som de riktigt varma dagarna och hon har nöjt sig med att sova och gå korta rastningsrundor. Nu är det svalare och hon äter och leker som vanligt, det är skönt att se.

Jag har gått över till fri tillgång på mat eftersom hennes aptit varit så dålig under veckan. Hon behöver äta ikapp nu. Igår träffade jag min kompis dräktiga dvärgpinscher som gått två veckor längre än Tessla och dessutom haft två kullar förut, hon såg ut som en fästing! Bara en stor kropp och några små ben... Så jag räknar med att Tessla börjar lägga på sig snart.

Tankarna på vad som gömmer sig där inne har börjat komma. Hur många? Vilka kön? Hur kommer de se ut? Min 5-åriga systerson Mille gissar på 9 stycken, jag fick till och med en teckning med Tessla och hennes 9 valpar. Jag gissar på några färre... :-)


 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0