Det rullar på - 2 veckor sedan första parning

Ja här rullar dagarna på, det har nu som rubriken antyder gått två veckor sedan första parningen och än märks inget alls, jag tycker att hon är precis som vanligt. Idag hände det dock en lite läskig grej, Tessla blev biten av sin schäfer-kompis när vi var ute och gick. Vi var ute över en timme och dom lekte och hade det bra, badade och sprang efter pinnar, men så plötsligt small det till och dom belv osams och Tessla fick sig ett sår under hakan. Det blev en oplanerad tur till veterinären som kunde bekräfta att såret visserligen var djupt men satt bara i hud och tack och lov gick fickan uppåt, så att det blir självdränerande. Faktura och antibiotika och sen fick vi ta en tur till afärren och köpa en sele då såret sitter precis under halsbandet...

Ska man se något positivt i eländet så är det att jag länge tänkt köpa en sele och nu fick jag anledning. Blev en Hurtta-sele som hon verkar trivas bra i, de jag prövat innan har hon verkligen hatat. Mer negativt är såklart att vi inte vet om detta påverkar hennes dräktighet i och med att hon belv rätt skärrad när det hände. Men Tessla är en cool tjej som snabbt efter skadan blev sitt glada vanliga jag så vi hoppas att det inte gav några bieffekter. Om en eller två veckor borde det tydligt börja märkas om det bor några små liv där inne.



Kommentarer
cissi

Usch låter inge bra, skönt att höra att hon mår bättre nu. Vi håller tummarna att hon inte har blivit påverkat på ett negativt sett. Pussa henne från mig och killarna:)

2012-05-17 @ 18:44:51
Ullis

Hon verkar tack och lov må precis som vanligt och bryr sig inte ens när jag grejjar med såret. Snälla, goa, underbara trygga hund!



Hon pussar tillbaka och längtar efter en lektur med Ludde nästa helg!

2012-05-17 @ 21:31:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0