Parning!

Idag, på dag 11 i löpet, åkte jag och Cissi upp till Gävle och hämtade Dumle för att ta med honom till Tessla och låta honom uppvakta henne. Hon var supertydlig med att hon var helt med på noterna och vi fick till en mycket lyckad parning med två lyckliga och lekfulla hundar. Vi kör ytterligare en parning i morgon och prövar sen ännu en gång på lördag för att minimera risken att vi var för tidigt ute (vilket jag inte tror, Dumle är ju en rutinerad herre och Tessla var som sagt supertydlig).

Det känns hur spännande som helst och jag börjar äntligen förstå att det jag drömt om länge kanske faktiskt kommer att bli av. Jag tror väldigt mycket på den här kombinationen av hundar, Dumle med sin otroliga följsamhet, vänlighet och snygga kropp i kombination med Tesslas härliga mentalitet och läckra utstrålning kommer  att ge toppenvalpar. Två sunda, snygga, friska, stabila individer kombineras till en förhoppningsvis ännu bättre sammansättning nya hundar.

Dumle har ju ännu inte fått någon närmre presentation här på sidan. Han är en snygg, vänlig hane född 2005. Han är Svensk och Finsk UCH, Svensk VCH och mentalbeskriven. Han har HD A och har gett flera trevliga avkommor i tidigare kullar.

Fortsättning följer!


Kommentarer
Cissi

Hej!

Just nu står Dumle i mitt knä och tittar ut genom fönstret. Vi ska snart åka till er för den andra kärleksakten. Vet han vad som väntar tro?



Super fin blogg! Den ska vi följa med spänning.



Kram!

2012-05-02 @ 17:05:40
Ullis

Tack - känns kul att skriva ner vad som händer både för min egen skull och för dom som är intresserade av valpar.



Kram

2012-05-03 @ 23:02:11


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0