Tredje parningen

Lördagen den 5 maj, på löpets femtonde dag, parade vi Tessla och Dumle igen. Nu har vi gjort vad vi kan och det är bara att vänta på tecken på att hennes kropp förändras. Tessla är tillbaka med mig nere i Linköping och vardagslivet här rullar på. I morgon har det redan gått en vecka sedan första parningen vilket innebär att det bara är åtta kvar. Tänk så fort det går! Jag ska försöka fota henne lite i morgon för att ha lite utgångsbilder, samt att jag måste köpa en våg.

Hörs snart igen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0