Trött Tessla

Jag sitter i sängen och pluggar med en snarkande liten hund tätt intill. Det är faktiskt sällan man hör henne snarka så här högt, men det låter väldigt sött. Det är nu 1 vecka sedan sista parningen och hon har faktiskt varit lite tröttare än vanligt de senaste två dagarna, men det är å andra sidan regnigt ute och då brukar hon alltid bli lite slö så det är svårt att veta vad det beror på. I övrigt ser jag inga tecken på dräktighet ännu, även om jag observerar juvret på henne dagligen. Inte så mycket för att jag tror att det ska synas redan nu, utan mer för att jag ska upptäcka om/när det väl händer något.

I övrigt kämpar jag på med slutspurten på utbildningen, det går segt men är ju så lite kvar nu så det är bara att bita ihop.


Kommentarer
Cissi

Nej då det är inte regnet, våran ras älskar att gå ut i sådant väder:) Hon är trött för att det är små valpar på gång!

2012-05-12 @ 19:48:14
Ullis

Haha, tack tjejen ;-) Vi får väl se om det kan tänkas gömma något där inne. Än så länge är hon precis som vanligt! Men den som lever får se :-)

2012-05-14 @ 13:19:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0