Vikt

När jag hämtade hem Tessla från världens bästa dagmatte idag så passade vi på att väga henne och idag väger hon 8,4 kg vilket är en bra vikt då hon är i bra hull just nu. Jag kommer väga henne en gång i veckan nu för att kunna följa vad som händer. Än så länge äter hon samma mat som innan men så fort jag vet om hon är dräktig kommer jag börja blanda in Royal Canins Mini Starter "Mother & Babydog" för att sen successivt öka givan av det fodret. Det är ett foder som är anpassat för dräktiga och digivande tikar samt små valpar och det foder som har högst innehåll av kalcium av de som jag valde mellan att ge under dräktigheten. Kalciumbrist kan leda till värksvaghet och eklampsi (havandeskapsförgiftning) och det vill jag såklart undvika. Anledningen till att jag valt Royal Canins foder är att det är det Tessla äter sedan innan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

dsgtessla

Den här bloggen handlar om dansk-svenska gårdshunden Tessla och hennes avkommor. Jag som äger Tessla och driver uppfödningen heter Ulrika och vi håller till i Knivsta, strax utanför Uppsala. Välkommen att höra av er om ni vill veta mer om den dansk-svenska gårdshunden. Valpar planeras till våren 2014.

RSS 2.0